PVM Makelaardij helpt u bij de zoektocht naar een geschikte woning en de aankoop ervan

De uitgebreide dienstverlening van PVM Makelaardij

Tijdens ons kennismakingsgesprek kijken wij samen naar wat uw woonwensen zijn.

  • Bent u op zoek naar het gemak van een modern appartement, maar met de mogelijkheid om de deuren open te slaan en naar buiten te kunnen? 
  • Gaat u voor een prettige woonomgeving waar de kinderen goed buiten kunnen spelen? 
  • Wilt u een gemoedelijk huis met veel sfeer en een eigen plekje voor uw kat op de vensterbank? 
  • Zoekt u iets mooi landelijks, een groot huis, maar wél met winkels om de hoek? 
  • Hoopt u op een degelijke woning met een geschikte ruimte om muziek te maken zonder dat anderen daar last van hebben?

Wat uw wensen ook zijn, samen met u zetten wij alles wat u wilt op een rij en komen wij in overleg met u uiteindelijk op een zoekprofiel uit voor een geschikte woning. Vanzelfsprekend gaan wij daarna ook voor u op zoek!

Eerst zelf kijken, daarna gaan wij mee

Als u - of wij - een mogelijk geschikte woning heeft gevonden, gaat u de eerste keer in principe kijken zonder ons erbij. Eventueel maken wij voor u de afspraak met de verkopende partij. U proeft zelf de sfeer van de woning tijdens deze eerste bezichtiging.

Voldoet de woning aan uw wensen, bent u verliefd geworden op de woning? Dan gaan wij de tweede bezichtiging direct met u mee. Wij kijken voor u op een objectieve manier naar de feitelijke woning, zonder de bekende 'roze bril' van aspirant-kopers op, waarbij nogal eens een stukje emotie om de hoek komt kijken....

Advies en oordeel

Na afloop adviseren wij u en gaan wij met u rond de tafel om zoveel mogelijk antwoord te geven op al uw vragen. Wij vertellen u ook wat wij van de vraagprijs vinden, wat een reële prijs is voor deze woning, wat de mogelijke valkuilen kunnen zijn bij de aankoop en of er naar ons oordeel een bouwtechnische keuring nodig is.

De bezichtiging met ons erbij kost u niets. Ook het gesprek daarna is geheel vrijblijvend. Besluit u alsnog zelfstandig de woning aan te kopen, dan brengen we daarvoor beslist begrip op en kunnen wij u misschien op een andere manier nog van dienst zijn. Besluit u na ons gesprek af te zien van de betreffende woning, dan is dat uiteraard geen enkel probleem! Wij gaan de eerstvolgende keer gewoon weer met u mee, wanneer u - of wij - een mogelijk andere woning heeft gevonden.

Opdracht

Als wij u mogen begeleiden bij de aankoop van het woonhuis, leggen wij de gemaakte afspraken vast in een opdracht tot dienstverlening bij aankoop. Zodra deze opdracht is getekend brengen wij in samenspraak met u - en namens u - een openingsbod uit bij de verkoper en gaan wij verder voor u aan de slag.

Tijdens het hele aankoopproces houden wij u goed op de hoogte. In uw eigen digitale dossier heeft u altijd inzage in alle handelingen die wij verrichten voor de aankoop van uw droomwoning. Zo ziet u precies wat wij voor u doen!

Natuurlijk nemen we samen met u de koopovereenkomst - voordat u deze samen met de verkoper gaat tekenen - grondig met u door en kijken we of alle gemaakte afspraken in de akte staan opgenomen. Het gaat erom dat u zeker weet dat u krijgt wat is afgesproken.

PVM Makelaardij heeft met een aantal notariskantoren uit de regio heldere en duidelijke afspraken gemaakt. Omdat u samen met ons de woning heeft gekocht krijgt u bij deze notariskantoren korting op de kosten van de notaris.

Samen met u gaan wij op de dag van het notarieel transport vooraf mee naar de woning voor de eindinspectie. Tijdens deze inspectie nemen wij ook de meterstanden op. Na afloop hiervan bezoeken wij samen met u de notaris, om u bij te staan als er eventueel nog iets onverwachts gebeurt.

Verborgen gebreken? We zijn er voor u!

PVM Makelaardij begeleidt u werkelijk van A tot Z. Wij helpen u bij het zoeken naar een geschikte woning tot en met de ondertekening bij de notaris, maar ook daarna staan wij voor u klaar.

Stel dat u een probleem ontdekt in uw net gekochte woning, zoals een hinderlijke lekkage, een cv-ketel die alsmaar uitvalt of een nog niet eerder ontdekt verstopt doucheputje. Problemen die de verkoper tijdens de verkoop wel heeft geweten maar niet aan ons heeft verteld. In zo'n situatie kunt u meteen contact met ons opnemen. Wij helpen u met de afhandeling van dit soort kwesties, die we 'verborgen gebreken' noemen. Wij zullen samen met u de kosten voor herstel bij de verkoper verhalen. Deze extra service berekenen we niet aan u door.